söndag, september 8

En söndag

Jag skrev just i en blogg att vi sover ganska bra om nätterna nuförtiden och att alla somnar snabbt om när de vaknar på natten. Men inatt (och några nätter tidigare) så har ju Sander förstås haft nåt. Igen. Ett himla massa sparkande som om det gör ont i benen och sen gråt som att nåt gör ont. Och nåt är säkert obekvämt, kanske flunssa på kommande, nån tand eller nåt annat. Så då är det bara att ta den 1 meter långa 2 åringen i famnen och vagga och vyssja omkring på honom och paja och krama i sängen så att han somnar om. Såhär var det ju ännu på våren och ibland också på sommaren och jag har ingen aning när det sluta men det har varit så skönt att bara ta honom i vår säng nångång mellan 12 och 6 och sen sova vidare. Har hemliga drömmar (joo, jättehemliga) om ett tredje barn men kanske jag sen inte heller orkar med vaknätterna, det är ju nog skönt att sova och inte höra på skrik på natten när man vill sova.

Men kanske det har varit orsak till mitt dåliga humör eller sen har bara mina barn varit otroligt överdrivna idag. Micke var på polttaren igår och idag och vi var idag på förmiddagen på TenavaTohinat (en jomppahall med 4 salar fyllda med lek och idrott för barn). Det börja bra och sluta i katastrof. Arthur hade det jobbigt och hängig och tjatig och till slut fick jag på nerverna när han försökt dra ner nåt och sen när vi sku hem så gick de in i duschutrymmet och så fråga Arthur "va e dehär?" och genast därpå vred han på takducshen som spruta fullt med vatten på honom. Lyckades få den stängd och genast därefter gör Sander helt samma sak och blir ännu våtare. Tror jag sa mycket fula saker åt dem då. Och så fortsatte det sen. Tjat och gnäll och vill hit och vill dit och fel på maten och inte sova och jag vill ha krokodilväskan och jag hade krokodilväskan och till slut spände jag fast den skrikande mindre ungen och satt honom i vagnen för att han sku sova. När jag kom in för att checka den äldre så var han inte mera inne utan hade kommit och söka oss. Panik i några minuter.

Sen gick vi på husvisning. Det är en supersnygg fyra i husbolaget brevid. Vi sku nog säkert inte ha råd med den men  den var fin och om jag sku ha jobb sku vi kanske lite mera överväga det. För 15 kvadrat och 1 rum till sku nog sitta fint. Speciellt förvaringsutrymmet.

Sen laga jag mycket mat och allt blev lite halftdåligt för samtidigt börja vi med mockarutsbak. Och nu har jag ätit mockarutor så att det känns. Urk. Sku bara villa slänga mig på soffan och se på nåt skrot.

Och imorgon börjar ny vecka. Jag hoppas att det blir veckan då allt vänder. Fick ett hoppfullt mail på fredag och hoppas att det leder nånstans. Jag jobbar nog hellre gratis och blir klar än att sitter hemma och inte gör nåt.

Inga kommentarer: