måndag, januari 27

Sportlov och dagis och obeslutsamhet

Jag har också ett annat dagisdilemma och det dilemmat heter sportlovet.

Om barnen är hemma då så sparar vi 27 euro. Om barnen är hemma då blir de inte smittade av spysjuka några dagar före resan. Om barnen är hemma får jag var med dem massor igen. Det är ju allt bra.

Men om de är på dagis typ måndag, tisdag så kan jag i lugn och ro fara till Arcada och söka ut mina papper. Arthur får leka med kompisar och Sander får nu bara vara där. Jag får kanske livet och saker och hemmet upprätt under 2 dagar och kan se fokusera fullt ut på barnen. Sen borde jag ju söka jobb då med. Och söka in till Hanken igen.

Om barnen inte är på dagis sportlovsveckan så har de en 4 veckors dagispaus.

Jag blir inte riktigt klok på vad jag ska göra. För jag slutar praktiken fredagen före sportlovet och vi far till Thailand måndagen efter sportlovet. Å ena sidan sku ja villa ha dem där 2 dagar men å andra sidan så är det inte nödvändigt och vi sparar 27 euro vilket vi ju kan använda till för att göra nåt dedär lediga dagarna (men sen igen är det sportlov och allt är fullpackat).

Inga kommentarer: