söndag, maj 4

3 års kalas



















Födelsedagsbarnet: Sander Johannes Lönnblad. 3 år.

Morgonmål: Amerikanska plättar med bär och lönnsirap

Paket av mamma och pappa: En hot wheels transportbil och en liten hammare och spikar till stugan. Nöjd unge.

Kalas: Efter klockan 15 för släktingar och vänner.

Gäster: Farföräldrar, mormodern, Chride och Jennie, Jari och Dannu, Pedu, Tanja, Emil och Linnéa, Kimi, Karo, Claudia och Isabella.

Gåvor: Bilar. Stora CAT uteleksaker som verka superhållbara (och populära från Sanders sida). En spindelman drake. En massa papper i olika färger och lim och pinnar och annat pyssel (uppskattades massor av mig eftersom det var nåt vi inte har och vi har allt annat i alltför stora mängder). Hungriga hippon spelet (var en totalsucce men ljudet från det var förfärligt). En spindelman docka och modellera och sax.

Salt mat: Pastasallad och medwurstmuffins.

Sött: Chokladbollar, morotsrutor och farmors kryddkaka.

Födelsedagstårta: Glasstårta. (Jag tog en stor ugnsform och satt plastfilm  i den. Tog fram vaniljglass och smälta lite. Skar den i 1 cm skivor och placera ett lager längst ner. Sen krossad daim och kinuskisås på. Sen nytt lager glass. Sen hackat kex (sku ha varit bättre med daim) och sen ett sista glasslager. Sen tillbaka i frysen. Idag tog jag fram den när gästerna var här, stjälpte den upp på fat och satt på lite grädde och sen en massa strössel.) Succe!!!Iaf till smaken, inte till utseende....

2 kommentarer:

Peppe sa...

älskade det där flodhästspelet när jag var liten. ska försöka leta reda på ett åt Vid här i LA.

Och GRATTIS!

Michaela sa...

Jag älska det också! Men just nu älskar jag det kanske inte lika mycket eftersom dethär iaf för ett förfärligt ljud när barnen hugger och hugger och hugger....