fredag, maj 30

Magen och dagen





Magen i vecka 34+0 just före vi for iväg till simhallen. Jag var småirriterad över att det tog så länge för Micke att dricka kaffe och att han sku hålla på och skriva med telefon när vi sku fara iväg så snabbt som möjligt men sen tyckte jag nog ändå att det var akut viktigt med magfoton... Logiskt. Men just då kändes det superviktigt.

Så genast efter morgonmålet och fotona så for vi och simma. Jag vattensprang i 20 minuter och barnen åka massa rutchbana och simma och dök. Sen hem till lunch då alla var vrålhungriga och åt som hästar. Sen påbörja jag dagens bakprojekt, 4 plåtar morotsrutor för examensfester imorgon. Det gick smidigt för Micke gick just då och sätta Sander och sova och Arthur hjälpte riva morot. 2 timme senare var allt gjort och det rymdes till och med i kylen och köket var skinande rent (alltså så massor det underlättar då man också börjar med rent kök). Sen tog vi tag i bakgården. KLippte förra sommarens torkade rosor coh grävde fram dem bland allt ogräs (och hoppas nu att de får nytt liv), putsa terassen och möblerna från allt pollen och rev upp gräs från rabatterna. Sen var det också inne rörigt och jag redde upp det samtidigt som jag laga tortillamiddag. Genast efter middagen cykla vi till citymarket och hem kom vi först kvart över 7 och då var nog all kraft slut från min gravida kropp och då kände jag att jag inte är som "vanligt". Kraften var bara slut. Men jag hade lovat filmkväll till fredan så vi satt genast på Rio och smaska på äppel och majssnacks (barnen har igen hittat dem och tycker de är så goda). Och nu ska det också smaka gott med sängen åt mig,

Inga kommentarer: