måndag, maj 12

Stoltaste mamman

Jag är så stolt och glad över min förstfödde!

När jag förde in den yngre på dagis idag så kom plötsligt den äldre in och verka ledsen. Jag fråga vad det var och han berätta att hans kompisar sku gräva ut sig från dagis och det ville han inte göra. Sen ropa han ännu på en dagistant och berätta att de ska gräva ut sig bakom lidret (dit ser inte tanterna) och var så orolig att de sku göra det på riktigt.

Och jösses jag var stolt över ungen! Det att han kunde tänka själv och våga gå ut ur nåt han inte tyckte om/trodde på fast den kompis han ser mest upp till var med. Det är stort! Jag har varit lite orolig om hur lätt han går med på andras dumheter eftersom han gärna följer starka ledarbarn, men jag ser mycket täcken på att han kan stå upp för sig själv. Jee!

Inga kommentarer: