onsdag, februari 3

Dagens observationer

  • Min kondition är helt urdålig. Micke sprang med barnvagn snabbare till tåget än mig och jag var 1000 gånger mera slut. Ska åtgärdas med länkar bara snön far bort.
  • HM har nästan inga bodyn i deras vårkollektion åt små pojkar, bara vanliga skjortor, och det är ju opraktiskt.
  • Jag hoppas att jag aldrig ska skrika "nyt suu kii" eller nå liknande åt mina barn när de gråter, ingen skillnad fast barnet är runt 5. Jag önskar att jag ska kunna hålla mig så vettig i alla situationer och låta barnet gråta om det är lesset, men kanske förklara att problemet inte är så stort.
  • Arthur gillar päron. Efter att jag ammat, åt han en 3/4 burk med päronpure i Stockas F8 cafe. Majs var också tydligen hetl gott idag vid lunch.
  • Hatar att döma andra mammor när man aldrig vet hur det står till, men tyckte ändå att det var hemskt när det kom ett nyföding gråt från en vagn och mamman tala inte till det, skumpa inte på vagnen och gjorde inget.
  • Köpte för sista gången amningsvänliga plagg idag (två långa skjortor med knappar) för efter Barcelona resan tänker jag sluta amma, iaf som det ser ut nu.
  • Arthur får ett eget pass om en vecka.

Inga kommentarer: