måndag, februari 1

Passfoto

Påväg ut i stora världen. Arthur är alltid så lugn när han är på något nytt ställe, det enda han gör är att observerar och suger på tutten.

Jag, Arthur och min mamma ska i mars fara till Barcelona för att träffa mina vänner från utbyteselevsåret i Ecuador. Före jag fick Arthur tyckte jag att "what's the big deal" med att resa med småbarn, att jag ska nu aldrig ändra min livsstil utan flyga och fara helt hur jag vill, ungen hänger nog med. Tänker nog ännu lite i samma banor, men att flyga med en hysterisk baby i 4 timmar är nåt som jag hellre avstår från, alltså är det inte nu lika självklart att bara fara. Men tror nog att Arthur kommer att klara det helt bra, och han är ju ren då nästan 6 månader. Det som oroar mig mest är hur jag ska få honom att somna i flyget. För det första skriker han alltid före han somnar och för det andra behöver han rörelse för att somna. Kanske man får hopppas på turbulens.

Kom på att han säkert behöver ett pass, så vi var och ta passfoton idag. Har läst om hur mamman får sitta med ungen i famnen och sen täcks mamman in med tyg och liknande metoder för att få passfoton av babyn, men här sa han bara att jag sku placera ungen på stolen. Jag var sen på sidan och höll upp honom och borta hans hand från munnen och det gick helt bra. Fick slutligen två versioner så nån av dem borde ju duga. Han ser så otroligt knubbig ut på dem. Så goer!
Arthur fick också en ny mössa eftersom han har megahuvud, cirka 43 cm omkrets, och denna mössa är en supermössa. Man drar den bara snabbt över huvet, inga snören, inget som spänner eller kliar. Den måste han älska. Annars är det inte så roligt att få mössa på sig.
Annars så har han varit världens famntroll idag. På förmiddagen när han somna i famnen (utan skumpning, endast gungning och sång) så börja han skrika varje gång jag satt ner honom, så han fick sova i famnen. Undrar vad som stör honom nu...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei mistä te ootte ostanu Arthurille ton valkosen "karva"puvun jossa on noi korvat ku minun pitäis löytää yhdelle mun tutulle tollainen :) -Ninnu-

Michaela sa...

Oj nej, denhär kommentaren har jag ju missat! Köpte den på Kirppis.