söndag, januari 31

Första babysimmet

Helt döslut pojke med lite för liten mössa. Rocken köpte jag på hösten från loppis för 2-3 euro

Nu är min lilla trollunge helt slut. Mycket bökande på natten, bland annat hade han snurrat halvt varv runt där 2 -tiden inatt, troligtvis i sömnen, så att han sparka i i huvudändans vägg. Sen sov han bara kort korta tupplurer på dagen och somna först halv timme före babysimmet sku börja klockan 3.

Men simningen gick ändå slutligen helt över förväntningarna. Först var han lite fundersam men sen börja han tycka att det var hur skoj som helst. Så för hans del var det bra. För mig och Micke var det mindre bra. Vi hade lite kommunikationsproblem om vem som sku vänta på vem med en färdigklädd unge. Vilket ledde till att jag aldrig tog en dusch och hade vått hår vilket gjorde mig väldigt martyrisk. Efter en lång upphettad diskussion om vems fel det var gick vi på försoningsburgare till mäccen och nu är allt bra. Babysimslogistiken är inte alltid den lättaste!

Inga kommentarer: