onsdag, januari 20

Nu fick jag nog

Har ammat ungen med 1,5 /2 timmars mellanrum inatt och nu fick jag nog, utvecklingsfas, tankningsperiod, whatever, jag måst iaf försöka göra nåt. Sku ju som sagt börja på fredan med smakisar, men ju snabbare man börjar destu snabbare kan han börja äta större mängder. Hoppas jag.

Så idag efter babycafeet när Micke ännu var hemma bestämde jag mig. Tog fram en potatis, skala den, hacka den i bitar, kasta den i mikron, mosa den, hällde på lite ersättning och ungen hade färdig potatispure på ca 3 minuter.
Det gick som jag hade tänkt mig. Konstiga miner hade han för sig men av de cirka 4 små skedar jag gav så kom väldigt lite tillbaka. Han kommer att älska mat. Han fick hålla i en egen sked och satt den i munnen. Ser faktiskt fram emot att börja mata honom på riktigt, ska bara fundera lite på hur jag ska frysa in saker.

Har en egen sked
Mamma mera! Sen blev han gnällig och fick bröst istället.

Inga kommentarer: