fredag, januari 29

Å så va det ryggen

Har nu i 4 månader trott att jag kan bära omkring på klimpen hur som helst, sitte helt konstigt och amma i de mest oergonomiska positioner utan att få något problem av det. Nåja. Nu fick jag. Har otroligt sjuk rygg, så att varje gång jag böjer mig framåt gör det ont, för att inte tala om när jag lyfter trolle. Väldigt otrevligt. Har nu i några veckor ammat så att jag suttit i sängens fotända med krokig rygg, men nu måst jag stiga upp och gå 1 meter till stolen så att jag kan sitta med rak rygg. Måst väl börja träna rygg och magmuskler nu. Bläh!
Min trolle bolle bu på morgon före vi for ut i vinterstormen

Idag har jag och Arthur varit på babypoesi på Richardsgatans bibliotek och det var helt jättemysigt. Där fanns ett stort innetält med dynor över hela golvet och i taket små stjärnlampor och så läste vi ramsor för barnen. Jättemysigt. Och gratis.
Tror jag har testat typ alla svenskspråkiga aktiviteter för babyn i Helsingfors, men vi har ju så trångt här hemma så det är tråkigt här. Så så.

Inga kommentarer: