fredag, januari 29

Arthur och maten


Får andra dagen lite "enadast"-morot och sen mycket morot -potatisblandning blanadat med ersättning

Alltid kommer lite ut igen men det kan lätt skyfflas in igen

En sak som jag tycker att är helt härligt är att se Arthur äta. Så härligt att han gillar maten. Har nu och då funderat om jag börja för tidigt (några dagar före han blev 4 månader) men kommer nog alltid fram till att fallet inte är så, speciellt när han äter så bra. Tycker att jag alltid haft lite knappt om mjölk och Arthur har alltid ätit som en dåre och istället för att börja ge mera ersättning så kunde han lika bra få riktig mat, för ammar ännu cirka 8-9 gånger per dygn, så nu får han ju ännu massor mjölk i sig.

Ger nu lunch vid 11-tiden, bestående av cirka 2-3 matskedar grönsaker (potatis, batat eller morot) och på eftermiddagen 2-tiden har han fått plommon, och när jag introducerar nån annan frukt så får han det då. Sen tänkte jag kanske efter en vecka eller så antingen börja med middag eller kvällsmål (istället för ersättningen han nu får).

På söndan ska vi börja babysim.

Inga kommentarer: