fredag, januari 8

Stokke trip trap

När jag vänta Arthur tänkte jag att det kommer att ta jättelänge innan vi behöver skaffa en matstol, så tänkte inte alls på det. Men snart börjar det ju bli aktuellt och jag sku så villa ha en Stokke Trip Trap stol. Men den kostar 159 + babyset som behövs för baby för åtminstone 39 euro + mjuka delar för åtminstone 39 euro. För sammma summa får jag ju en resa till Spain (dit jag och Arthur ska fara i mars). Så det är inte riktigt smart att sätta så mycket pengar på en matstol. Så nu försöker jag hitta en begagnad eller ett billigare alternativ.
Sku så villa ha just denhär stolen. Vill nån ge en sån åt mig?!

5 kommentarer:

Kakkakaffe-Eva sa...

Vi ska snart montera ihop vår åt Celine också. Snabbt går det.

På tal om Stokke så klarar man sig bra utan de mjuka delarna. Man kan stylta upp med handdukar första tiden.

Och sedan bara en point. När barnet börjar bli för stor för en "perussyöttötuoli", så måste man ändå köpa en annan, eftersom de ändå inte räcks upp till bordet på ett bra sätt då ännu från en vanligt matbordsstol. Sedan rekommenderar jag också fotstöd, eftersom det gör att barnet sitter ergonomiskt mycket bättre. Emma borde ha en sorts kopia av Stokke, men mina kusiner reklamerade den då den hade vält. Fast det börjar bli några år sedan så förhoppningsvis är iaf det felet åtgärdat.

Men faktum är att de är svindyra. Finns det doppengar så kan man ju använda dem till något sådant...

Soffi sa...

Ooh! Vi har också en stokke, fast vår e ljus! Om Ivar sku va så stor att han int sku behöva den mera, så sku du få köpa vår billigt! Meen, vi kommer visst å behöva vår ännu! =) Men om ni köper en sån så gör ni nog ett bra köp.. men visst, skitdyra e dom!

Michaela sa...

Det är just så! Svindyra men alla pratar så bra om dem och man kan ju använda dem helt jättelänga. Mina brorsbarn använder dem ännu och en är 10.

Har kollat lite på Emmas stol också men den lär inte ska vara så stabil.

Svåra saker dethär med att ha barn!

Nonnu Neuloja sa...

Hejssan! Har läst din blogg redan länge men har inte kommentera en enda gång tror jag.
Själv är jag en tjej från Vasa som har en snart 2 månader gammal pojke.
Har tyckt om att läsa din blogg massor.

h. Johanna

Dagny sa...

Så länge du int själv behöver sitta på dn så e d en super stol :)