tisdag, januari 12

What to do?

Jag försöker komma på vad jag ska göra med mitt liv, och mera specifikt vad jag ska göra nästa år.

Jag har sökt till Uppsala i Sverige för ett magisterprogram i utvecklingsstudier. Men om jag sku bli antagen så sku jag säkert endå inte fara eftersom Micke blir färdig socionom till nästa jul och han måste vara i skolan under hösten. Och eftersom jag inte vill sätta Arthur i dagis nästa höst så går det inte att jag bor ensam med honom i Sverige. Och det sku Micke säkert inte heller gilla. Men månne man kan skjuta upp studiestarten med ett år, så som man kan göra i Finland?

Andra alternativet, som inte lockar över huvudtaget, är att fortsätta med nationalekonomi på Hanken. Ta några kurser och komma framåt.

Tredje alternativet, det mest lockande, är att hitta på något helt annat. Men det är igen jättesvårt. Vad sku jag villa göra som inte sku kräva att jag går i en skola i 3-4 år?

3 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

En liten baby till? ;)

Nonnu Neuloja sa...

Du den vagnen ni har Teutonia spirit s3. Har kollat på den, men som ny var den ganska expensive :) var köpte ni er? Hur lång/bred är den?
Vi har en super liten hiss i vårt hus och Britax är den enda som skulle enligt våra metningar gå in i hissen.

Michaela sa...

Mera babyn först sen när män kan amma, eller om jag får riktig babyfeber så sen när Micke vaknar till babyns ljud på natten!