onsdag, januari 13

Själviska mamma

Idag börja babycafet (fd babygruppen) igen och det var helt härligt för mig att komma dit och bara prata babysaker och träffa andra mammor. Imorgon ska jag och Arthur gå på babyrytmik som kommer att bli vår torsdagssyssla. På tisdagar kommer vi att ha babymassage i någon månad och sen står vi i kö för babysim till söndagar.

Arthur får ju nog inte så mycket ut av detta, eller han sku säkert vara lika nöjd hemma, kaske tom nöjdare eftersom han inte gillar så mycket att bli påklädd. Problemet är bara att jag blir sinnessjuk här hemma. Jo, det är helt roligt att sitta med Arthur och leka och göra honom glad, men att bara vara hemma med en baby som inte kan prata är tråkigt. Och en uttråkad, livlös, inåtvänd mamma är ju inte heller det bästa för Arthur. Så han får hänga med mig, och samtidigt själv få lite ut av det (i form av sång, massage, andra beibisar) så att mamma får träffa andra föräldrar.

Träffa idag också en annan mamma från Malmgård så kanske jag får lite vagnsällskap i framtiden.

Inga kommentarer: