söndag, januari 24

3 h utanför babyvärlden

Idag var jag borta i 3 timmar och oj sån annan värld det är där ute när man inte har en baby med sig.

  • Man behöver endast ta med plånbok, telefon och hemnycklar när man far hemifrån. Inte blöjor, byteskläder, tuttar, leksaker, trasor, tuttflaskor, ersättning, barnvagn osv.
  • Man kan klä på sig vanliga kläder som inte behöver vara amningsvänliga.
  • Man måste tydligen betala för att åka tåg och spåra men å andra sidan kan man läsa bok (håller på med män som hatar kvinnor) under resan och inte oroa sig om babyn börjar tjuta.
  • Man kan springa till spåran och hinna med den fast den sku fara samma minut.
  • Man kan dricka ett glas vin med gott samvete och under middagen behöver man inte fundera på hur man ska underhålla en kinkig uttråkad unge.

Helt trevlig och skönt med andra ord och något som jag nog måste göra oftare än med 4 månaders mellanrum. Men lite hann jag nog börja sakna min lilla familj.

Micke ringde också en gång och sa att Arthur bara kinkar att va ska han göra. Sa att han ska ge mera mat och låta honom leka med tuttflaskan och låta honom se på tv. Tv:n hade funkat. När jag kom hem så sov han så sött och Micke spela xbox, så bra hade de klarat sig.

Idag blev Arthur dessutom 4 månader. Då sku ungar börja ha nån sorts egen rutin. Hmm, inte Arthur. Ingen dag är lik den andra. Måst väl börja fixa på det.

Inga kommentarer: