måndag, januari 18

Today


Idag var jag ensam och handlade tillbehör för "Arthur ska börja äta riktig mat", 25 euro for det på det. Men där ingick en ny tuttflaska (vi har bara 2) och sen nya tuttar. Trevligt var det att komma bort ensam hemmifrån.Vi har fortsättningsvis en svartsjuk rottis och det blir värre hela tiden. Eftersom lilla babyn får vara i sängen så kommer hon ju också dit, fast hon inte får. När lilla babyn får en leksak vill ju stora babyn ha den. Och så vidare. Hon har alltid varit babyn och har nu lite svårt. Men snäll är hon.

Fast jag i förra inlägget bestämde mig för att ge upp med amningen har jag igen, suprise, suprise, bestämt mig för att kämpa. Tror att det är för att jag vet att det funkar om man bara orkar och har därför svårt att ge upp bara för att jag inte får det att funka.
Kom på att det kan vara fråga om en tankningsperiod, det att han beställer mera mat. Så från igår eftermiddag har jag låtit honom suga hela tiden så att mjölkproduktionen ska öka. Annars var gårdagen ingen bra dag i ersättningsväg. Han fick över 300ml, dvs nästan 1/3 av dagsbehovet. Men idag är det bättre. Han har också ätit otroligt många gånger på nätterna men hoppas att det ger med sig snart.

Inga kommentarer: