lördag, januari 2

Arthurs första resa

Ja, på måndagen for vi ju då till Stockholm med Micke, min mamma och Arthur. Arthur hade fått sin 3 månaders spruta men han var helt ok enda tills vi sku fara, då bara grät han. Före vi for fick han värkmedicin och han somna i bilen efter mycket skrik. Efter det var han normal.

Allt var så spännande på båten så han ville inte alls sova, mest bar vi omkring på honom. När vi sku gå och äta halv 9 tiden så hade han somna och jag trodde det sku vara för natten. Där hade jag fel. Han somna slutligen för natten först halv 1 och då var jag trött. Dessutom gunga båten och jag sov med honom och han sprattla så det var inte en bra natt för mig.
Trodde att han sku sova, men istället fick jag matsällskap. Försöker intala Arthur att det är natt och sovdags...Arthur var moronpigg men det var inte riktigt de andra två.

På tisdagen körde vi till Skhlm och gick där största delen av dagen. Det var trevligt för de hade amningsrum och då kunde Arthur äta i lugn och ro. I början bar vi på honom för han ville se omkring, men största delen av eftermiddagen sov han så att hans mamma fick shoppa.
Micke fungera som vagnchaufför och kassbärare.
Arthur fick nya vantar för jag glömde dem gamla i bilen.

Som tur sov han också i bilen när vi körde till vårt hotell scandic sergel plaza eftersom kartan vi printat ut från eniro sku lämna oss i klaratunneln och hotellet är inte där. Kan säga att mamma gjorde många u-svängar före vi hitta fram. Hotellerummet var mysigt och två breda sängar var ihop som en dubbelbädd så sov lite bättre med Arthur brevid mig där.

På onsdagen stanna Micke med Arthur en stund på hotellrummet och jag o mamma gick o shoppa. Vi åt lunch i hötorgshallen och på eftermiddagen gick jag i Åhlens med en sovande Arthur i sjalen.Somna när mamma var så tråkig och bara shoppa.

Bilresan från centrum till hamnen var hemsk. Arthur gallskrek tills han blev röd och sen börja det komma "spugel" och det såg ut som om han sku storkna. Då motgick jag min princip om att aldrig ta upp ungen ur bilstolen och tog sen upp honom. Han blev genast bra och somna på min axel. Jag var livrädd att han sku flyga genom rutan, så packa in honom under min skjorta. Båtresan gick också denhär gången bra och då somna han lite tidigare för jag blev i hytten med honom medan Micke gick med svärmor till baren.

Shoppa mest åt Arthur men också nog åt mig själv; nya leggings, byxor, tunika, skor, amningskläder och så. Arthur fick åtminstone 7 nya bodyn i storlek 68, 5 par byxor, 1 pyjamas och en boll.
Nya bodyn. Den bruna med vita och rosa harar är från flicksidan, men den var så fin och så var den på rea.
Egen barbapapa boll. Han har äntligen börjat hålla huvet uppe långa stunder och samtidigt hålla upp sig på armarna. Idag for han också runt från rygg till mage när man hjälpte lite (ja eller mycket egentligen). Förr har han inte visat något intresse för att vända men nu ligger han ofta på nåndera sidan.
Mitt söta troll i nya kläderna. Han har en söt dregellapp från Parvel. Gillar sneda dregellappar men har inte sett såna i Finland.

Inga kommentarer: