onsdag, januari 27

Klart läst

Nu har jag äntligen läst klart boken och väntar med spänning på nästa. Problemet är bara att när jag läser en bok så blir jag så fast i den att det enda jag vill göra är att läsa, och det är också typ det enda jag gör. Jag är den i vårt hushåll som fixar maten men idag bara läste jag, så Micke beställde pizza, som kvällsmål har jag ätit runebergstårtor (!) och Arthurs morotspure är ofixad och andra småsaker som jag egentligen sku göra är ogjorda... Så det är inte alls bra att jag läser.

Har nu några nätter i rad fått Arthur att äta endast 3 gånger men sen vaknar han massa gånger och sover oroligt så han har sovit helt massor brevid mig. Kan nog sova helt bra fast han är brevid men det är det evinnerliga vaknande som är tröttsamt, fast ändå är det mindre tröttsamt nu än då riktigt i början. Inatt vakna jag 1-tiden av att jag amma honom. Har inget minne av att jag sku ha satt upp mig för att amma, men ungen åt riktigt lite och somna om. Fatta inget. Sen åt han igen 2 på riktigt. Börjar väl vara så van att nattamma att jag gör det helt automatiskt utan att vakna fast jag inte sku behöva.

Inga kommentarer: