lördag, januari 16

1 år sen

Det var för exakt ett år sen denna resa påriktigt började. Denna lördagmorgon klockan halv 6 vaknade jag och hade då bestämt att det var dagen jag första gången sku göra ett graviditetstest. Testet sku göras på morgonurinen och jag måste då halv 6 på toaletten. Jag gjorde testet men kunde inte tro mina ögon. Tog tusen foton. Titta igen. Trodde inte det var sant. Sen väckte jag Micke och han gissa rätt på första. Det var ett plus.

Fast det var så otroligt så hade jag ju ändå känt det i min kropp i ren över en vecka. Jag blev mycket lätare anfådd och kände mig helt yr efter lite aerobic, sen blev jag genast illamående när jag var lite hungrig. Det var långa dagar när jag vänta på att göra testet. Men endå överraskades jag. Och det var härligt. Det bästa som nånsin hänt.

Men sen börja oron som vara ända tills ungen var ute, men efter det har jag oroat mig minimalt och till största delen njutit av tiden.

Inga kommentarer: