söndag, februari 21

Den ödesdigra sushikvällen

Fredagkvällen spenderades alltså hos Pedu, Tanja & Emil på tuparen/födelsedagsfest och temat var sushi. På plats var också Arthurs gudföräldrar Jari & Dannu, och nu efteråt är största delen sjuka/har varit sjuka, förutom då Micke. Troligtvis hade nån något konstigt med sig och vi alla fick maginfluensa, nåja men nu mår redan bättre. Men sushi äter jag inte igen. Helt ok, men nej tack.
Och Arthur jaa, han betedde sig så bra. Han somna på max halv minut i min famn halv 10-tiden (vanligtvis halv8-8 tiden, men nu sov han en senare tupplur) och sov sen sött i vagnen. Halv 12 så klädde jag på honom, satt honom i Emils bilstol, åka i Jaris bil hem, bar upp honom, klädde av honom och allt detta utan att vakna. Klockan 2 vakna han sen för att äta och igen halv 7. Då hade jag massa mjölk och nu ingen. Störande!

Arthur&Emil. Arthur&Dannu


Arthur deltar i sushilagande.

Det enda som inte var så toppen under kvällen var att vi spela parisuhdepeli och jag fick den nologaste frågan nånsin. Blir sällan nolo men nu blev jag så galet nolo. Och jag slapp inte ut ur situationen på något sätt. Frågan som jag sku ställa Micke och han sku skriva ner på papper för att se om våra svar matcha var att när hade ni senast sex. Tänker framöver absolut undvika frågor gällande kärlek och erotik. Alternativt dricka en massa sprit samtidigt.


Såhär ser det ut i vårt vardagsrum. Vi har det trångt och råddigt. Vill flytta.

2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Här är en som också vill flytta!!!
Det är bara för trångt i en 50 kvadrats två :C

Michaela sa...

Vi bor i 52 kvadrats tvåa. Faktiskt trångt med alla barnprylar