fredag, november 26

-13

Såhär fint väder är det ute. Så jag tänkte, yes, vi går ut i vintersolen, köpte ju fleecehalre åt Arthur igår så -13 är inte så farligt. Tänkte att vi kan gå till Hagnäs Etola och köpa en pulka.

Jag ångra mig rätt snabbt. När 4:e lagret kläder och skorna sattes på Arthur så gallskrek han och det hjälpte inte att jag förklara att det är kallt ute och att han får ännu hetare när han skriker. Fick plocka med mig alla lösa saker och klä på dem vi ytterdörren. Vid ytterdörren skriker han. Vi går ut, utan vantar, skriker när vantarna ska på för han ska i famnen. Han vill inte gå själv alls, så jag bär honom hela vägen till Etola.

Köpte en riktig vanlig pulka, han kan ju sitta så bra så varför sku det inte gå. Nå, det funka inte riktigt så. Det gick bäst när han låg på rygg för han hölls inte sittande så bra. Kunde dra honom halva vägen i pulkan och han log kanske 2 gånger (höjdpunkten hittills idag). Sen fick jag igen bära unge OCH pulka, för gå sku han inte, då bara skrek han.

Sen kommer vi in i hissen. Arthur skriker, skriker, skriker. Vi kommer in och försöker genast börja klä av honom men det enda han gör är att gallskriker och ska i min famn, och inte ens famnen hjälper. Därför ser tamburen nu ut såhär:
Före och efter lunch skrek han om jag inte bar omkring på honom, men sen, sen somna han i mina knän i sin myshörna och nu är det lugn i huset:
Om det inte är den sista hörntanden som är påväg nu så vet jag inte vad som är så fel. För massor fel är det.

Och jag går inte mera ut när det är såhär kallt med honom. Mina nerver klarar inte av på och avklädande.

Inga kommentarer: