onsdag, november 3

Blandat om dagen

Önskar att flytten var över snart och speciellt städande. I själva flyttväg gör jag ju lite, hänger med Arthur och packar lådor medan Micke bär ner till bilen, kör bilen och packar upp på nya stället. Men har sån städstress. Alla ytor som ska putsas, golv som ska damsugas och moppas, kylskåp som ska städas och dedär jäkla fönstrena (som jag tvätta ett idag när det regna ute, smart!)

Idag hade jag skola på moron och på eftermiddagen träffa jag och Arthur hans kompisar och mina mammkompisar från familjeförberedelsekursen. Det är ett så härligt kaos när vi träffas! Det var jätteroligt.
Sen bestämde jag mig för en utmaning på hemvägen, nämligen att ta oss från skatudden hem till malmgård utan vagn men nog med kollektivtrafik (Micke hämta honom åt mig med bil). Det gick helt ok. I bussen och spåran läste vi bok och utanför sokos gick han och vinka åt alla bilar. I tåget ville han inte sitta stilla, så då fick jag muta med russin och då klara vi oss helt bra ända hem. Vill uppmuntra honom att gå själv och vi går ofta till butiken utan vagn också och försöker lära honom att man får titta men inte röra i butiken.

Nu sku jag kunna somna, men Arthur verkar helt pigg. Sen ska jag se på Grey's anatomy.

Inga kommentarer: