söndag, mars 18

29 åringen, den saknade sonen och vårkänsla



Idag fyller Micke 29 år. Gammal blir han med. Han fick den bästa gåvan nånsing: sovmorgon deluxe. Sova hur länga som helst. Jag gnällde inget, väckte inget utan lät honom sova. Själv steg jag upp halv 7 medan han sov till halv 10. Sen städa jag också upp köket fast det var hans uppgift och tillredde amerikanska plättar. Jag är ju bra på dethär med födelsedagar. Och ännu om natten. Sander sov hela natten i egen säng och utan att äta. Första gången nånsin i egen säng och bara några tuttinstoppningar. Så sova kan han ju nog, det är bara tänderna som stör.

Sen kom Arthur hem. Han har varit hos sin murre i två nätter. Han har inte ens velat tala med mig och han ville själv bli där en natt till. Han hade blivit så stor. Han hade med sig en godispåse åt pappa som han själv plockat med hjälp av sin murre. Som tur vet han att det är pappanami och att bara pappa får äta det, men ändå var det spännande att se på dem. Sen fick pappa en sählymaila och barnen var sin barnmaila. Nu har de en ny pappahobby allihopa.

Jag har fått vårfiilis och har påskdekorerat lite. Jag som vanligtvis inte kunde bry mig om påsken.

Inga kommentarer: