måndag, mars 12

Jag, A och S

Sander har för 10e dagen i rad lös mage. Vissa gånger är skiten någorlunda fast och vissa gånger varje dag svämmar allt igenom blöjan för att det är så löst. Han är annars någorlunda frisk (lite snuva har båda barnen nu), så magsjuka är det inte, och han har inte fått någo mjölkprodukter eller någo konstigt som kan leda till det. Idag har han ätit bra med mat men tidigare så drack han mest ersättning och så åt han lite banan. Därför har han igen fått mat på natten, jag misste självsäkerheten i att han inte är hungrig och man fick honom inte lugn utan mjölken. Nätterna har igen varit grymma och mjölken håller honom lite lugnare och köper lite längre lugn sovtid. Annars så pajar jag typ honom hela natten. Helt tydligt tandproblem igen och snart klickar en nedretand upp. Har jag nämnt att jag hatar tandsprickning?! Stackars barn och stackars oss. Tror inte jag nånsin mera klarar av ett tandsprickarbarn.

Arthur är Arthur och pratar och kräver nåt non-stop. Han äter mycket av sånt han gillar när han blir matad (och allt ska matas) och så driver han mig till vansinne genom att först villa ha en sak och sen smaka och sen villa ha nåt annat. Vårrock har jag också svårt att hitta åt honom sku villa ha nåt som ens är lite varmar/tjockare och inte bara nåt tunt vindskydd.

Jag har vårens sista tent på torsdag och nu har jag också kommit lite igång med slutarbetet. Först sku jag skriva om tomatens koldioxidfotvtryck men sen öppna sig en möjlighet att utvärdera en bok men den möjligheten försvann och nu ska jag bygga upp ett företag som kan användas till case i logistik. Ska försöka få teorin i någorlunda skick på två veckor.

Sen funderar jag också på Mickes pappaledighet och en kort resa då. Arthur vill se elefanter (han vill till Thailand och se dem, eller Afrika, men det är lite för långt och dyrt just nu, hoppas på nästa vinter istället). Och elefanter finns på Kålmården, likaså giraffer och noshörningar. Kålmården sku vara jätteroligt men båtresorna gör det lite för dyrt. Har också funderat på Köpenhamn och deras zoo. Sku också kunna göra nåt i Finland men kan inte komma på nåt roligt här alls. Tidpunkten är maj. Någo ideer?

Inga kommentarer: