fredag, mars 2

Balder rabalder

  • Jag kommer ihåg litet jag inte sku göra med barn, men iaf sku jag inte köpa smaksatta sockerfilar/yoghurt eller skor med racerbilar. Idag gjorde jag både och. Arthur älskar att välja "kossa-filar", han talar om det före vi far och han väntar på det hela tiden i butiken och det är det ända han väljer. Så jag har inte hjärta att säga nej och det går inte att stoppa det mera. Måste bara dra ner på sockret från andra produkter. Och så älskar ju ungen racerbilar och så fanns det bra vårskor på rea och han var så salig när där var racerbil. Det blev skor i storlek 29!!!
  • Jag anmälde mig igår till ett 7 km lopp. Det ska nu ge mig motivation att träna och börja motionera. Jag börjar på söndag, då jag ska gå med dubbelvagnen i 8 km. Micke är på jobb med bilen och det är ett barnevenemang, tenavatohinat, i en jomppasal och jag tror det kan vara roligt för Arthur och det är bara 1 gång i månaden. Så jag ska gå med min urusla kondition i troligtvis en massa snösörja.
  • Jag anmälde mig och Arthur till naperouinti, från slutet av mars ska vi gå och simma 8 gånger. Han gillar vatten men är rädd för att blöta ansiktet så tror det kan vara bra inför sommarens strandliv.
  • Denhär veckan har jag haft stor matinspiration och testat massa nytt. Jag laga lasagne, sen gjorde jag champinjonsoppa med baconkrutonger och idag laga jag min livs första risotto med chorizo och soltorkad tomat. Så sjukt gott allting.
  • Sander har lite jobbigt med magen. Han har fått lite grynost, sen fick han också lite lasagne och idag lite spenatplättar (gjort på mjölk). Först var han jätteröd sen lös och nu har han mycket illaluktande lukt. Antingen är det mjölkprodukterna eller kiwi som han fått några dagar nu.

Och det tror jag att var alla min funderingar för denhär kvällen.

1 kommentar:

Sara sa...

Heja med tränandet! :)