tisdag, mars 27

Våra dagar mars 2012

Vyn just nu genom ett smutsigt fönster.

På morgonen vaknar barnen 7-8 tiden. Alltid Sander först och sen Arthur. Arthur vill se på barnprogram i soffan genast när han vaknar och Sander får morgonmål ganska genast då han vaknat, ofta gröt och mjölk och ibland fil med nåt. Arthur äter efter Sander när han vaknat lite mera och hans morgonmål varierar mycket från dag till dag. Till slut äter jag mitt morgonmål och läser tidningen och om Micke inte är på jobb så väcker jag honom efter det (han har så dåligt morogonhumör så han tar hellre nätterna med Sander om jag tar moron och jag är ju moronmänniska så det brukar gå rätt bra).

När vi alla har ätit stänger vi tv:n och borstar tänder och klär på alla. Sander klär jag oftast på medan jag byter hans nattblöja. Sen leker/läser/dansar vi lite och sen är det utgång. Om Micke är hemma går han ut med dem medan jag blir inne och skriva annars går jag med dem. Vi går till parker, Arthur cyklar, vi för roskisen och yrar nu bara på. Ute är vi nog över 1 timme beroende på väder och humör. In kommer vi till lunchdags, cirka 11. Maten är alltid färdig då vi kommer in och på bordet inom 5 minuter. Iaf Sander är då vrålhungrig. Arthur är så otroligt jobbig och kinkig med maten att med honom vet man inte. Efter maten plockar jag undan och städar upp matkaoset som blivit. Sen leker/läser/dansar vi lite och sen är det dagsvila. Har nu några dagar satt båda i vagnen och gått på promenad så får de sova ute och jag får motion. Arthur sover 1½ medan Sander gärna får sova 3h. Sander vaknar oftast i mitten och jag tar in honom och han fortsätter sova.

Efter vilan är det mellanmål och efter mellanmålet går vi ut igen. Kanske nån park, kanske till bollplan och sparka boll eller och cykla med Arthur. Om Micke är ledig far vi alla kanske till butiken eller nåt liknande. In kommer vi till middag som är 5 tiden (också den alltid klar före vi går ut). Efter middag städar jag och barnen härjar och råddar ända tills klockan 6 när buu-klubben kommer. Då är det halv timmes lugn. 7-tiden blir det kvällsmålr igen och efter det fixar jag alltid köket i skick till nästa morgon. Sen blir det kanske bad elle lek/läs/dans samtidigt som pyjamasar sätts på och tänder tvättas. Sen blir det mera läsning och sen går Sander först och sova där vi halv 9 och Arthur efter det en 9 tiden.

Om Micke är hemma tittar vi kanske en serie eller så internettar jag lite men om jag är ensam med barnen går jag också genast och sova.

Inga kommentarer: