torsdag, mars 22

Bättre nu

Livet är bättre nu. Mycket bättre.

Snön smälter sakta men säkert. Idag var det 9 grader klockan 5 fast solen inte sken. Arthur gjorde årets cykelpremiär idag och han var så duktig och följde regelerna vi lagt upp (tur det för annars sku cykeln gå bort). Jag har en klar bild av teoridelen till slutarbetet och har nu åstadkommit 13 sidor text på en vecka, vilket är sjukt bra då jag skrivit hemma alltid när barnen sovit på dagen eller då Micke är hemma (avbrotten har varit många). Och det bästa är att jag vet hur jag ska fortsätta och att det bara är att jobba på och få det gjort. Vill ha klart hela slutarbetet före sommaren så att jag sen kan njuta.

Sander är också en sån söting. Tänderna stör igen och snart klämmer igen en ny igenom men han är så urgosig när han dansar. Vi lyssnar non-stop på arne alligator från spotify och han snurrar och går ner på huk och njuter så av musiken. Sen har han blivit en fingerpojke och sätter ut en fingret när han pekar på nåt. Sen är det också så sött när han lyfter upp händerna för att komma i famnen. Idag sov han bara en gång och det gick helt ok så det ska vi nu börja med, betyder bara att förmiddagens utevistelse blir mera krävande då man ska lyfta upp Sander hela tiden (att gå med gummistövlar som 10 månader är inte det lättaste och att stiga upp är sen omöjligt) och se till att han inte äter hundskit eller tobaksfimpar. Men det är bra om båda sover samtidigt länge så får jag också skrivet.

Allt blir bättre.

1 kommentar:

Nonnu Neuloja sa...

Minun blogissa on sinulle jotain!