lördag, mars 10

Nyheter och musik

Jag gillar bra musikprogram och nu blir jag tydligen också helt inne i dem.

Idag har jag stört mig hela förmiddagen på att Krista föll ut från Voice of Finland. Hon var ju rolig att se på och hennes show en överraskning. De flesta sjöng ju nog bra men det var så vanligt och finskt och småtråkiga shower. Och han som sen gick vidare var nu bara störande.

Och nu är det melodifestivalen. Och jag vet top fyran nu. Loreen vinner, Danny tar andra plats, Molly tredje och Liza fjärde. Sander digga också Loreen, han stod framför tv:n och dansa, ner på huk och upp igen! Sander sov hela förmiddagen när Arthur var borta (han sov till och från i famnen och när det var tyst och lugnt kunde han vila ut) och så tog han andra vilan så sent så han satt med oss i soffan och mata mig med morötter ända till 10.Min top fyra baserar sig mest på oljudet som förts när sångarna presenterats och sen vad jag själv gillar.

Ja, men då har jag inte tagit i beaktande juryrösterna. De vet man nu aldrig med.

Och från musikprogram till nyheter. Kan inte förstå att Räty inte avgår, det om nåt bevisar brist på omdöme. Och Finnair. Jag förstår ju det nog i princip sådär med nationalekonom bakgrund, men tycker ändå att det är fel. Gällande bonusar och lönesänkningar samtidigt.

Inga kommentarer: