söndag, maj 13

Det fina blev så fel

Imorse efter 5 timmars sömn* kom min finaste man och finaste Sander in i rummet med en bricka med allt jättegott (Arthur sov ännu brevid mig). På brickan fanns också ett paket. Ett paket med en jättefin kalevla medaljong i silver. Med barnens initialer och födelsedatum ingraverat. Det satt jättefint kring halsen. Vi gick på en lång morsdagspromenad till Liessaari och på hemvägen märkte jag att det inte satt kring min hals längre. Både jag och Micke har cyklat vägen vi gick men har inte hittat det. Är helt förkrossad. Arg för att jag ville ha det på. Fan ändå.

*Kom hem först halv 3 inatt efter att jag var på middag i Helsingfors med Scandic Trans, företaget jag jobbade för på logistikmässan. 1 timme av bussresan satt jag en rad från en som spydde hela vägen. En annan medresenär väcktes av chauffören i Lojo och borde blivit av en halv timme tidigare.

Inga kommentarer: