torsdag, maj 3

1 år sen

För ett år sen skrev jag dethär inlägget. Efter det skrev jag ännu 3 inlägg med rubriken Aj och 03.29 skrev jag dethär, vår finaste Sander hade fötts. Jag är så otroligt tacksam för att ha honom i mitt liv och som mitt barn. Vi är så lyckligt lottade.

Min favoritbild
Sander är en bestämd liten individ. Han vill göra på sitt sätt och vill inte bli stoppad, han trivs bäst ute där ingen begränsar honom. Inne blir han arg och slänger sig på golvet och skriker när han inte får gå till roskisen, inte får sitta på bordet eller inte får äta på fjärrkontrollen. Sander är lugn nöjd när han får göra det han vill, men som tur kan han också kräva. Kräva att han också får muminpastill när Arthur får eller att han också får mat när Arthur får (fast han sku ha ätit 5 minuter tidigare) eller att han också får komma i famnen när Arthur får. Att kunna kräva är en bra egenskap när man är ett andra barn.

Sander är så söt (när han är på det humöret...) När han sitter tålamodigt i famnen och vi läser tippen boken för 15e gången. Eller när han vinkar när nån säger hejdå. Eller när han börjar dansa genast man sjunger eller han hör musik. Hela Sander gungar när han dansar. Och hans pekande. Sätter fingret i vädret och är bestämd. Eller när han kastar sig i famnen när man kommer hem. Och på kvällen när han inte alls vi bli nedlagd i spjälsängen utan vill bara ligga nära, nära i famnen och sova där. Älskar det lilla livet nåt så otroligt.

En 1 åring och en 2½ åring. Sötast i hela världen.
Det lilla livet som imorgon firar sin 1 årsdag. I ett år har vi varit en fyra personersfamilj. Och jag är glad att det året har gått. Just nu känns allt relativt lätt och skönt om jag jämför med hur det var för 10 månader sen. Det är en tid jag nog inte kommer att sakna. Denhär tiden å andra sidan kommer jag att sakna.

Sanders födelsedag firar vi med kalas både fredag och lördag. Av oss får han en plasto mopo. Han sku ju också villa cykla på Arthurs sparkcykel och så sitter han där mellan sadeln och styrstången med ryggen mot styrstånden och är arg när det inte går framåt. På plaston kommer han i alla fall att hållas uppe.

Inga kommentarer: