fredag, maj 18

Resfebern

När jag var liten vakna jag en natt för att gå på wc och då var mamma vaken och höll på att packa. För vi sku fara på resa. Nåt hon inte berättat åt oss. Jag var rätt bister och önska länge efteråt att jag vägrat komma med (fast jag älska att resa). Var så störd att hon inte berättat.

Men nu överväger jag att göra samma i fortsättning. Bara berätta några timmar före. För barns resfeber är nog väldigt nervtröttande. Arthur har hoppat, flugit, sprungit, tjatat, gnällt, sprungit och var allmänt hyper och konstig. Har många gånger fråga Micke om vi alltid har det såhär som vi nu haft de senaste dagarna. Tydligen har vi inte.

Och jag fråga honom om det känns spännande och han svara ja och hoppa lite till. Så ja. Nästa gång pratar vi inte om resan 4 dagar före.

3 kommentarer:

Maria sa...

Har du släkt i Vasa? Du linar så någån jag känner :)

Maria sa...

Haha, hur skriver jag riktigt? Du liknar så någon jag känner. Nå nu :)

Michaela sa...

Jag har haft småkusiner i Vasa men de borde inte bo där mera, annars har jag nog ingen släkt där...