måndag, maj 7

Hur korkad får man bli?!

Nåja. Så korkat var det inte, men nog lite. Micke for till stan och klättra på eftermiddagen och jag satt barnen i cykelkärran och for till en park i centrum. Tog med banan, vatten och en mjölk åt Sander för det var rätt sent och de hade bara ätit lite mellanmål. I parken fick jag den smarta iden att vi äter nåt i centrum för jag hade ingen färdig mat hemma. Bestämde att rosso/presso pizzabuffet blir bra för jag får cykelkärran utanför.

Men iden var nog inte så bra. Borde nog bara ätit bananen och cyklat hem. Arthur blev genast i början arg för att han inte fick hamburgare och slutligen åt han en hotdog, vattenmelon, gurka, tomat och drack sin mjölk. Sander åt gurka, tomat och sög på lite pizza. Jag hann sleva i mig nåt medan jag sprang av och an efter nåt. Och just när Sander börjat suga på sin pizza så såg jag att snart kommer kisi i byxan åt Arthur. Så det var bara att ta upp Sander, plånbok och springa iväg på vessan och lämna allt på bordet. Sen hade jag just fått allt ihopplockat och Sander sku gå till lekhörnan och då säger Arthur att det är kakibrått så jag får igen rusa med Sander, skor, rockar, mjölkflaskor iväg på vessan. På hemvägen somna Sander och satt resten av kvällen i min famn. Biverkningar av dagens två vaccin. Men med tanke på min smarta ide att äta på ett stort kaosställe var det bra att han var lite lugnare idag...

Inga kommentarer: