tisdag, maj 1

Wapp 2012

Sander somna i en gunga i parken så han missa den gemensamma lunchen där vi åt struvor till efterrätt. Men han hitta Arthurs tallrik och han såg till att tömma den riktigt ordentligt. 

Jag tänkte att prinskorv och köttbullar sku vara rolig vappmat för barnen. Jag rulla små, små köttbullar och ansträngde mig, och sen var det endast tomat och gurka som dög för Arthur och Sander åt ost och tomat. Yes. Nå, idag sen åt Arthur köttbullar. Jag och Micke åt också en supergod potatisssallad jag lagat (potatis, äppel, purjo, basilika och en sås på dijonsenap, vitvinsvinäger och olja) men det dög ju inte heller åt nån annan.

Vi åt på terassen för första gången och vår måltid var över på 5 minuter. Sen sprang barnen sockfota ut på gården och det blev dags att städa undan.

Och så fick jag och Micke samtidigt lust för munk. Så halv 6 hoppa jag i bilen och börja jaga munkar. Som tur hitta jag. Så sen åt vi ännu munk, drack ett glas skumpa (barnen fick saft) och så hade vi popcorn i soffan när Arthur fick titta på cars. Sen börja vi fylla diskmaskiner, städa undan, hänga tvätt och så vidare. Idag har Micke haft morgontur.

Inga kommentarer: