lördag, september 1

Midnight runen

Jag är så glad att jag tog med mina båda par tossor till stan och att jag valde att sätta på mina salomon goretex tossor. Kom i mål med helt torra fötter. Annars är jag också störtnöjd. Garminen visa att sträckan var 10.08 och tiden för det var 01.07.25 och att medeltempot var 06.41. En tid jag faktiskt är nöjd över. (När jag tränat har medeltempot varit kring 07.30). Loppet var skönt och roligt. Slutet var hemskt eftersom det var uppförsbacke den sista sträckan och jag höll på att spy 200 meter före mål. Allt före starten var också hemskt eftersom det ösregna och vattnet bara rann på ryggen, dessutom sköts starten upp med 10 minuter och inte hade jag ju nåt som helst regnskydd så det var bara att fara iväg dyblöt. Hej på dig flunssa bara!

Sprang med Micke i 2 km men sen lät jag honom fara. Han sprang sin första 10km och gjorde det på tiden 1 timme 49 sekunder!

2 kommentarer:

Sara sa...

Duktiga är ni! Vilken kul grej att göra det tillsammans, också.

Michaela sa...

Det är! Fast jag konstatera att nu får Micke lata sig i ett år och jag måste träna som en dåre så att vi sku vara på samma nivå nästa år och kunna springa tillsammans.