söndag, september 16

Veckoslutet

Lördag:
Micke jobba 7-15, jag och barnen hade jomppa 10. Cykelkärrans hjul var helt tomma men måste ändå fara iväg med den, det var tungt att cykla. Efter att Micke kom hem for jag på kort snabb länk och efter det fixa jag mig festklar på halv timme. På kvällen blev det överrasknings 75 års fest för mig, Micke var hemma med barnen. Hade chaufför och drack alkohol. Var hemma 12 men väckte Micke hela natten så att han sku vakna när barnen hade nåt. Sander hade nåt hela natten igen.

Det var så fint när min morfar tillsammans med sin sambos dotter och min mamma hade ordnat överraskningsfest för sambon. Sambo är kanske inte riktigt rätt ord för de har varit 45 år tillsammans ren och alltid funnits i mitt liv. Lola kallar jag henne. Och festen var så fin. Ca 80 gäster, god mat, mycket dryck, musikprogram och orkester som spela.
Söndag:
Trött och törstig på morgonen. Ut på promenad med Micke och barnen efter långsam start. Äta. Köra till Heinola på kalas (2 timmar dit). Kalasa. Köra hem med krävande barn, fick sitta med dem hela hemresan för Sander bara yla, stanna dessutom halvvägs på Hesburger. Var hemma 8 och så var det bara pyjamas på och i säng för barnen.

Och det for det här veckoslutet.

Inga kommentarer: