torsdag, september 13

Vänner och risotto

Jag har en så jättebra vän (själv är jag nog inte en så bra en). Min äldsta, bästa vän var här igår och med sig hade hon två askar kantareller. Och jag älskar kantareller. Själv kom jag på efter att hon for att jag helt glömt hennes födelsedag och den var ju då 3 veckor sen... Fast sen trodde jag också igår att det var slutet av augusti. September går alltid förbi mig, det händer så mycket då. Men ändå glömde jag den helt totalt och så får man inte göra.

Nå. Men idag efter klubb och länk så laga jag en helt härlig kantarellrisotto och efter det löpte bara dagen på. Barnen var söta, jag hade tålamod, all mat var färdig (idag åt Sander risotto medan Arthur igen bara åt lindströmsbiffar (med ketchup), båda hade ju nog både och, men skyffla över den enas till den andras till slut) och vi var mycket ute. Lite för 7 gick vi ut på kvällspromenad till naturstig riktigt brevid oss. Vägen till bergstranden var längre än jag tänkt men Arthur orka bra och det var så vackert där. Nästa gång ska vi ta picnic och kamera med. Hemma var vi 8 och sen var det dags för kvällsgrejs och så var också denhär dagen över.

Inga kommentarer: