torsdag, september 20

Skogsvandrarna








 


Jag älskar att bo här var vi bor. Naturen och miljön och möjligheterna här är helt otroliga. Mina barn är också så otroligt duktiga och det är så rofullt att vara i skogen.

Arthur fick inte sömn på dagen och han var halv omöjlig och vi hade ingen middag klar och jag sku inte klara av att vara inne en eftermiddag med en hyper Arthur. Så efter att vi varit snabbt till biblioteket och hem via för att lämna böcker och byta blöja på Sander gick vi till naturstigen. Naturstigen som börjar 300 meter från vår dörr. Med oss hade vi en väska med gummistövlar, ostsmörgås, bananer och äppeldricka. Naturstigen borde vara ca 1,5 km lång så totalt från oss blir det över 2 km.

Jag hade själv aldrig gått hela förr och hitta en så jättefin liten mysig strand. Skall definitivt gå dit nästa sommar igen. Vi såg myrstackar, barr, ormbunkar och flugsvampar och vi gick på stenar, i backar, på sand och på "bryggor". Barnen klättra och gick på träd och det var Arthur som ledde hela expeditionen och sprang för att se vad som kom bakom nästa krök. Och vi var alla så glad och muntra och det var så lungt. Nästan 2 timmar gick vi där före vi kom hem och barnen fick vila sig framför tv:n medan jag laga kvällspizza. Förstås åt ingendera pizza medan jag igen åt typ en hel plåt...

Och sen när barnen gick i säng efter många nya sagor så somna de på mindre än 10 minuter. Båda två. Det har nog aldrig hänt förr.

Och det var faktiskt så fint och trevligt som det låter och ser ut. Gå ut i skogen. Det är faktiskt bra.

1 kommentar:

Dagny sa...

Så fint det ser ut dær, kanske vi ska komma och gå den med er. Kram