onsdag, augusti 26

Babygrupp

Idag börja Micke skolan igen efter sommarpausen och jag var på babygruppsträff. Babygrupp är något som svenska socialverket (eller något ditåt) i Helsingfors ordnar åt babyföräldrar eller såna som är gravida på slutskedet. Vi ska träffas varje onsdag mellan 10-12 ända fram till jul. Helt jättebra att jag såg info om det i rådgivningen för nu har jag något program varje vecka fram tills babyn föds och det är jätteroligt att träffa mänskor i samma situation och kunna prata om babygrejs på svenska. Har inte alltför många i min omgivning med småbarn, fast snart kanske situationen är annorlunda...

Vakna kvart över 5 idag. Vanligtvis somnar jag om hur bra som helst efter ett toalettbesök, men inte idag, för Micke är tydligen lite flunssig och varje andetag han tog så kom en snarkning. Gick inte så bra att sova då, så steg upp, men nu när han ännu är i skolan ska jag försöka sova lite.

Inga kommentarer: