lördag, augusti 15

Manala besök

Gårdagskvällen var jättelyckad men oj vad jag åt alltför mycket! Mår ännu dåligt av det trots att jag ren idag varit på två promenader, plus att jag fick spendera en del av kvällen på toaletten igår. Romantiskt! Min kropp tycks inte tåla alltför stora fettmängder. Men ångrar att jag åt det gör jag inte, för det var såå, såå gott!!!

Micke väntar på tåget i Malmgård. Han e så fin, speciellt i skjortan jag köpt åt honom.


Vi dela på en fruktig kycklingssallad som förrätt, det enda hälsosamma och lätta vi intog. Micke läser sitt fina brev, igen överraskad över att jag kom ihåg det!

Som huvudrätt dela vi på 400g kött i kryddig gräddsås med lök och bacon (massor!) på. Det serverades med vitlökspotatis. Helt toppengott! Efter det var vi båda helt proppmätta, men ville ha en liten sötbit på det så tänkte att glass med kinsuskisås sku sitta bra. Ja, så det beställde jag. Lite överraskad jag blev när jag får en mega glassportion med 3 bollar glass och grädde. Efter det sprack jag nästan. Men det var ju så gott och inte kan man lämna mat. Så då får man lida.

Mitt största intresse är mat, och då främst att äta mat.

Inga kommentarer: