onsdag, augusti 19

Minnen

Idag kom jag hem till mamma i Pojo, har inte haft så mycket att göra i stan och tänkte att tiden går snabbare med lite omväxling och har också här ett evighetsporjekt som jag äntligen påbörjat. Nämligen att gå igenom mina gamla lådor och mitt skrivbord och överlag mitt gamla rum som med tiden blivit mamma klädrum och hundens rum. Och oj vad jag har hittat saker, och kastat.

Hade sparat varenda ett prov från klass 5 till gymnasiets sista. Har tydligen varit väldigt smart för har endast haft några fel i varje prov, i och för sig sku det ju vara smart att spara för om ja sku läsa igenom alla prov sku ja nog bli jätte allmänbildad, men misstänker att jag aldrig gör det, så de fick fara. Sen har jag sparat alla lappar man får när man köper kläder, gammalt smink och uttorkat nagellack, häften och papper och böcker från skolan.. jaa, helt sjukt massa saker man inte gör nåt med. Så det har fått fara, känns så skönt att få bort sånt och slutligen bara ha kvar sånt som på riktigt utgör värdefulla minnen, som tex gamla kalendrar, foton och brev.

1 kommentar:

Waenthoronien sa...

Jaa, det är otroligt vad allt man nån gång kunnat och vetat. Man kan bli riktigt förvånad av att läsa gamla prov :)