måndag, augusti 17

Symaskin

Jag har inte alls haft så tråkigt som det verkade igår. Som tur. Vi tog igår ett besök till Myyrmanni och köpte denna:

Den fulaste symaskinen jag nånsin sett, men den billigaste och som tur fungerade den bra. Har sytt färdigt bågen till babysängen och ett dynvar fyllt med en handduk. När vi får/köper sängen så ska jag visa hur det blev. Fick bågen jag beställde från vaippatalo på lördan, plus 2 tygblöjor.

Idag fixa vi lite bankgrejs i stan och sen gick vi igenom Mickes föräldrars källare och titta igenom 26 år gamla babykläder. Hitta varma, basic vinterkläder som säkert blir användbara. Är bara väldigt fundersam på hur mycket kläder en baby behöver och vad den ska ha på sig när den kommer hem...

2 kommentarer:

Tove sa...

About kläder..Novalie tog vi hem i Februari då det var kallt, de snöade till på köpet den dagen. Jag hade valt ut en body, byxor och en tröja. Överlycklig över att slippa hem klädde jag på henne alldeles för tidigt..för lill tösen fick brådska nummer två och SÅ KLART kom ALLT genom blöjan.. det sluta med att hon hade sjukhusets body (ssssh!) och en alldeles för stor vinterhalare då vi åkte hem.. mitt tips, ta med extra kläder! (Själv var jag ju dum nog och inte tänkte på det)

Michaela sa...

Tack för tipset!