måndag, november 14

Lekrummets detaljer.

Vi har alltså en trerummare och vi sover alla i samma sovrum och så har vi det minsta rummet som lek och arbetsrum. Rummet delas av en Ikea expedithylla (4x4) med tillhörande skrivbord. Sen när barnen är större blir det deras sovrum, men det är nog säkert först om några år.

Vi rev bort två lager tapet och målade två av väggarna turkosa (tikkurilas capri om jag kommer rätt ihåg). Väggen närmast dörren lämna vi vit, tänkte att det blir ljusare så, men är nog ännu lite fundersam om den också borde vara turkos. Jag är jättenöjd med färgen. I rummet har vi också en billig grå Ikea bäddsoffa, en bilmatta och en byrå (som ska bytas ut då jag hittar nåt passligt). Sen finns det också två klädskåp.

Och sen beställde jag lite från lastenhuone.fi och jag är så jättenöjd. Sen nångång när det är klart och städigt visar jag kanske mera bilder =) Gardiner måste jag ännu hitta/beställa. Tänkte mig dessa. Min tanke är alltså att detaljerna ska ge färg och göra det till ett barnrum.

Denhär väggen ser man när man kommer int. En kort flaggremsa och sen tavlor från Ikea med motiv som jag och Arthur googlat fram och printat ut.
Vita väggen mot dörren har krit-tarrark i passlig barnhöjd och en klädställning för barnens tröjor och sånt som så lätt blir och hänga. Här ovanför vill jag ha nåt roligt, det är lite tom. Kanske nån avlång tavla eller nåt. Har nån nåt förslag?
Flaggan går hela vägen och dörrarna och dörrkarmarna borde så målas nångång. Ljusgrå sku vara fint.

Inga kommentarer: