söndag, november 6

Söndagsförmiddag i bilder

Sander har fått börja ha Arthurs hjälmmössa på. Igår föll han säkert 5 gånger och slog huvudet. Han vakna 6.10. Micke sluta sitt nattskift 8 på morgonen.
Arthur var busig och sku såga allestans. Han ritar också allestans, så nu är pennorna idag, igen, bortsatta för dagen. Han vakna 5 före 7.
20 före 9 gick vi ut. Det var dött. Sander fick mjölk och somna.
Vi såg en lastbil och Arthur plocka sten.
Vi gick förbi stranden på en liten vagnlänk.
Arthur deppa och ville inte göra nåt och Sander sov. Jag kände mig hurtig. Och se hur bra Arthur ännu ryms in i Teutonia vagnen, å han är säkert 93 cm.

När vi kom tillbaka till vårt område fick jag liv i Arthur och vi lekte lite kaffelek i en park.
Sen gick vi till en annan park och gunga på hästen. Var lite fundersam om jag borde låta honom stå på den. Är inte orolig över att han sku falla utan för att det kanske inte är okej ur lekparkssynvinkel. För mig är det inte okej att klättra upp för rutchbanan fel väg till exempel.
Sander vakna just före vi kom in och så åt vi lunch halv 11. Arthur och jag "solsoppa" (kålrot, morot, palsternacka, potatis och grädde) medan Sander fick zuchini, palsternacka, morot pure och riskaka. Vi hade riskaka allestans. Efter det städa vi och sen baka jag och Arthur semlor före Arthur gick ut i vagnen och vila klockan 12.
Sander sku också sova då, men han träna, igen, på att stiga upp. Han är så vinglig och inte alls rak i benen men nu ska han upp på fötterna också. Hela tiden. Har jag nämnt att jag ogillar det väldigt starkt när små, små typer ska upp och när de inte har nån vett i skallen!?

Inga kommentarer: