måndag, november 21

Mattor

Vårt hem blir mera och mera hem. Idag köpte jag de första mattorna efter att jag varit på studiebesök till Schenker. Förstås från Ikea.

På morgon blev jag så kär i denna Ikea Stockholm matta, finaste nånsin ju (borde börja få gratis grejs av Ikea när jag länkar så mycket dit) men jag hade bestämt att vi sku ha en vit matta under soffan. Men sen var den vita så tung och Stockholm mattan så fin och lätt och av ylle som stöter bort smuts. Så det blev den och jag är så kär.


Så nu ser det ut såhär. Ännu inga tavlor. Nu önskar jag mig en sånhär till julen. Helt megamassor. Hoppas mamma läser.

Och så köpte jag matta till köket. Kommer att vara smutsig inom ett dygn.
Och så ska jag sy gardiner till köket. Arthur försökte hjälpa klippa så det fick gå på paus. Ordning vi har i vårt hem jaa..

Och jag och ungen som tydligen varit i pyjamas hela dagen. Va fina vi är.

5 kommentarer:

Hanna - RamSamSaa sa...

Oj, den mattan e så fin! Jag har också dreglat över den..
Lekrummet och badrummet ser jätte bra ut. Vi är ute efter ett bra och billigt spegelskåp, ert ser stiligt ut!

Michaela sa...

Den e! Sku gärna hitta nåt tyg i samma mönster som har lite rosa i sig. Sku kunna sätta sånt tyg allestans.

Detdär spegelskåpet var det billigaste jag såg som hade uttag inuti, lönar sig att kolla på otsoson vad de har och sen försöka hitta försäljare.

Hanna - RamSamSaa sa...

Vad tycker du om den här dynan då :) http://www.ferm-living.com/spear-cushions-rose/

Michaela sa...

Den sku ju passa perfekt. Lite dyr bara =)

Michaela sa...

Och på sidan fanns ju en massa fint. Visste inte ens att jag gilla det mönstret, men nu älskar jag det.

Vad jag trodde att jag tyckte om och vad jag tycker om är helt olika. Spännande.