onsdag, februari 8

Egypten 2

Morgonmål på fältet när vi far.
Flög en massa störande flygplan över hotellet hela tiden. Torsdagen var värst. Men spännande för Arthur. Annars var allt förutom dynorna bra.
Snopp-killar sparka boll.

Socker-rottan



Sander bara far, vattentrollet!
Finn-juntti ungar. Sander sover här på bilden och det var faktiskt rätt kallt. Men ofta hade Arthur fleece på fast det var varmt, sen sku han också ha mössa en kväll för att Sander hade.







För att summera resan skrev jag ett inlägg på lördag kväll då Sander var sjuk. På söndag åt han banan och drack ersättning och mådde helt bra, lite lös mage bara. Arthur fick inget fel under resan. Jag tror att gårdagens sjukhusbesök berodde på att jag var så uttorkad av febern och flyget, sen har jag ännu också konstiga gaser i magen som inte kommer ut. Men Egypten var trevligt, eller vårt hotell var det iaf, så mycket annat såg vi ju nog inte.


Text skriven 4.2.2012:

Det är lördag kväll och klockan är 8 på kvällen. Sander ligger i spjälsängen 30 cm ifrån mig och sover så djupt så. Han är sjuk och han krampa och klöste mig när han somna. Känslan är allt annat än toppen. Hoppas så att han blir bättre och inte sämre. Arthur är med mamma på barndisco. Idag, näst sista hela dagen, är amatör-turist dagen. Jag har mått konstigt sen morgonmålet, trodde jag ätit för mycket men det var nog nåt annat. Jag glömde smörja in mig i allt hössel. Sprang med Arthur i solen hela förmiddagen. Efter lunch mådde jag konstigt illa ända tills jag tog gammel dansk (dansk örtlikör som mamma älskar) men sen fick jag frossa och hade 5 lager kläder på, säkert solsting eller solbärnna. Sen tog jag till slut cognac och fick hett och börja må bra. Dessutom hatar min hud solen och den väljer varje gång ett ställe som börjar klia, nu har det varit nack och rygg och det kliar sen så ofattbart mycket och sticker och stör så. Säkert nåt form av solexem. Extremt störande för jag kan inte vara i solen då det kliar så.

Sander fick igen diarre på eftermiddagen. Och jag skyller ju mig själv, kanske jag oftare borde gett dricka, ännu bättre kollat efter vad han sätter i munnen på marken eller inte låtit honom gnaga på den okokta moroten. Har ju försökt vara försiktig, tvätta händerna ofta, använt käsidesi, gett burkmat, ersättning och bröd, pasta och kokt morot från buffen. Men han har ju nog varit pigg och glad så hoppas att det inte blir värre.

Annars så har Sander varit riktigt trött här. Av de 5 första kvällarna hann vi en gång till rummet och sätta på pyjamas, alla andra kvällar somna han i famnen vid middagen. Arthur har också slocknat som ett ljus fast middagsvilorna blivit sena. Lunchen börjar först halv 1 så han har somnat tidigast 2 på dagen.

Jag är nöjd med resan, jättebra valuta för pengarna. Vi har inte ens spenderat 100 euro utöver det vi betala för resan, allt ingår. Personalen jobbar jättehårt och det är nog faktiskt ett fyra stjärnigt hotell. Det är jätte städigt och maten är säker att äta (t.ex. är det alltid nya glasslådor). På dagen har det varit varmt och soligt, lite blåsigt bara (vilket ibland gjort det kallt), på kvällen är det långärmat som gäller. Havet är nu iaf jättekallt (nå typ 20 grader) och stranden har större småstenar (nåt jag gillar). Vi har inte gjort nåt här. Två gånger in till lokala centrum, som är 1½ km ifrån, men that’s it. Annars har det varit pool, terass, lekplats, strand eller restaurang som gällt. Har varit skönt att inte behöva fundera på matlagning, klädtvätt eller städning. Resan har ju förstås gått på barnens villkor så 9 har vi varit i säng. Man kan ju göra mycket här men Sander får ändå inget ut av det så helt skönt att bara vara här. Annars så hade jag tänkt klippa mig och ta massage men här på hotellet kostar det typ lika som i Finland så det har inte blivit av. Sen måst man pruta om det också och det är jobbigt. Sen hade jag ju tänkt snorkla/dyka, men havsvattnet var nog för kallt för det i min smak och sen sku det ha varit omöjligt att äta buffen ensam med båda barnen.

Inga kommentarer: