lördag, februari 11

Sjuk igen

Förra vintern var Arthur typ konstant sjuk, kommer inte ens mera ihåg vad han hade, men han hade typ allt som gick kändes det som. Jag var också nu och då sjuk.

I år trodde jag en gång att vi sku bli sjuka, men vi blev inte. Efter nyår mådde jag dåligt i 5 dagar och Sander hade spysjuka.

Men nu, nu har det blivit helt crazy. Först hade jag ju extrem magknip och feber och låg i dropp, sen fick Sander extrem magsjuka (sjukaste barnet jag haft hittills) och det var/är spyor och diarre allestans. Ännutill det så har jag, igen, hög feber och hålls just och just uppe. Finrexin och burana har varit mina bästa kompisar idag. Låg på dagen i topp, ylletröja, fleece, byxor, yllesockor under ett täcke, två filtar och ett babytäcke och frös så in i skogen i två timmar. Sen är det ju hosta och snuva och allt sånt till. Och Arthur är hostig.

Och fast jag gärna sku ta alla mina barns sjukdomar så är det så jobbigt att orka med barn när man själv är sjuk, speciellt också när de är sjuka.

Efter dethär ska ingen vara sjuk före nästa höst. Order.

Inga kommentarer: