torsdag, februari 9

Logistiken

Jag är så glad över att jag gjorde beslutet att ta en tradenom-examen i logistik fastän jag hade en ekonomie kandidat examen med nationalekonomi som huvudämne.

Logistiken är så min grej och jag är så motiverad att börja jobba med det. Jag tror bra att jag kommer att orka jobba med det hela mitt liv. Studierna har överstigit mina förväntningar på alla plan och man faktiskt lär sig nåt. I år har jag inte ännu haft en ända riktig tent, men jag har gjort handbok, hemtenter, övningar i mängder, case i mängder och allt sånt som är praktiskt och riktigt. Och det är sånt man lär sig av, inte av att lära sig nåt utantill för halv dag och sen glömma allt. Det bästa med att jag nu läst logistik i två år är att jag fått tillbaka självförtroendet, jag vet att jag kan nåt och jag vet att jag är bra. Förr visste jag att jag inte kunde nåt och att jag inte sku göra nån nytta på nån arbetsplats.

Idag har jag hela dagen varit på logistikseminar 2012(som var för typ logistikchefer och såna som jobbar med det i högt uppsatt position ). En massa bra föreläsningar och nu är jag bara ännu mera motiverad. Jag vill jobba med dethär. Tyvärr blir det ju först om 1½ år för viktigast är ändå barnen och jag tänker inte sätta Sander på dagis som under 2 åring. Men sen, sen ska jag jobba, och sen ska jag bli bäst på mitt område, vad det nu sen än blir.

Självförtroende är nog så viktigt och det är vad denhär utbildningen ger mig.

3 kommentarer:

Mimmi sa...

Låter SUPER, jag blir glad av att läsa detta! Man vet när man kommit in på något rätt.

Anonym sa...

Stort grattis! jag blir så glad av folk som hittar rätt, jag hoppa att jag själv också hittar min grej, så småningom. Modigt och bra gjort av dig att byta!

Michaela sa...

Jag tror att det för mig var barnet som gjorde skillnaden. Före Arthur föddes sku jag jobba med folket i nåt avlägset afrikanskt land (så trodde jag) och det var väl vad jag fokusera på då. Efter att Arthur föddes konstatera jag att jag nog inte vill ha ett sånt jobb med barn.

Sen så har ju nog också det påverkat att jag i gymnasiet fick bilden av att yrkeshögskolor är lägre standard än universitet och därför nåt som inte passar sig för mig.