söndag, februari 26

Musikgrejs och språk och sånt

Jag kom till mamma med barnen för att få lite variation och sälskap.

Vi titta igårkväll på tv, både på Uuden Musiikin Kilpailu och Melodifestivalen (helt klart bättre och det titta vi absolut mera på, där hände ju nåt och var show och de kunde sjunga och hade någorlunda låtar). Och så såg vi vem som vann UMK och jag är så totalt shockad. Min teori är att ingen i hela Finland har rösta förutom finlandssvenskar och typ Kyrkslätt och Sjundeå. För jag har nog ändå så svårt att förstå att en svenskspråkig låt deltar i den finska eurovisionen, och vinner det så "finlandssvenska" uuden musiikin kilpailu (finns det ens ett svenskt namn?).

Sku gärne se hur många som slutligen röstat. Jag gjorde inte det. I min smak var nog allt väldigt, väldigt, väldigt dåligt.

Inga kommentarer: