söndag, december 30

Aktivitetssöndag och skidning

Idag har varit en aktivitetsdag.

På morgonen for vi först till skidspåret och Arthur fick prova sina skidor där. Efter det for vi och simma och när vi var påväg hem för att äta somna Sander. Arthur tog också dagssömn idag. När barnen sov for jag och terrängskida.

Och det var ju bara hemskt. Svårt och tungt och mina armmuskler sved efter 10 minuter. Sist jag stått på skidor var januari 2010 och då gick Micke snabbare än jag skida. Denhär gången gick det nog inte snabbare heller fast min kondition nog är bättre. Mina 4 km tog 40 minuter. Och påvägen höll jag på att kollapsa och övervägde vända om. Hur kan det vara så tungt?! Men har nu efteråt läst om hur man ska skida och olika skidstilar och nog kommit fram till att jag gör rätt men att kanske skidorna och medel på dem inte riktigt är det rätta. Jag är så ute med sånt, fattar inget! Hade köpt nån superluisto och bara satt på det, men hade ingen "pito", nåt fäste, så jag gled bara bakåt hela tiden. Varför ska det vara så krångligt? Men jag ska ta det som mina utmaning att lära mig skida. Jag vill fara på vintersemestrar och skida långa skidturer och äta piknik i nån koja... Imorgon kommer jag nog inte att kunna lyfta nåt, mina armar kommer att vara så döda.

Nå, sen kom jag hem och var helt slut. Drack kaffe och piggna till lite. Efter mellanmål och bus för barnen gick vi till skrinskobanan. Där var vi säkert 1 timme. Jag och Arthur på skrinskor hela tiden och Sander med gåvagnen dit han samla bollar och sprang omkring. Riktigt roligt för alla.

Och nu är det kväll och imorgon är det nyårsafton. Jag orkar inte riktigt med nyår. Dessutom jobbar Micke. Vi far till mamma till Pojo och hoppas på att de säljer grillkorv vid Pojo brandsation på kvällen då de skjuter raketer där. Sen blir det 2013. Och bara 16 dagar tills vi flyger iväg.

Inga kommentarer: