tisdag, december 18

Julrush

Dagarna bara rusar iväg och det har varit jättemycket nu. På fredagkväll for vi genast till stan på besök efter att Micke sluta jobbet halv 5 och på veckoslutet var det jomppa, julmarknad och Micke jobba natt och sen var det släktjulgröt på söndagen ännu. Och sen hade jag 23 kursarbeten att läsa och bedöma ännutill. Fick sitta sent uppe på natten och göra det jobbet för att hinna. Sen sprang jag till bussen halv 6 på måndag morgon för att lyssna på presentationer för alla arbeten och ännu bedöma dem. Halv 6 var jag hemma igen och då var mamma och se på barnen för Micke hade farit på jobb.

Och idag har det varit ledig morgon för alla och nu på eftermiddagen kommer barnens park/klubbkompisar plus mammor till oss. Micke jobbar. Och imorgonbitti skall jag vara 8 i skolan och göra nån sorts slutprojekt med ett datasystem (NAV). Sen på eftermiddagen skall jag och barnen till Esbo och träffas med Arthurs mammagrupp. Sen skall Micke på nattjobb igen. Och så bakar jag lite kakor, lagar lite mat, tvättar kläder, städar undan och allt sånt där emellan.

Men egentligen gillar jag det så massor när det händer saken. Sen på julen kan vi ta det lite lugnare. 

Inga kommentarer: